2015. május 14., csütörtök

A válási árvák 21 kívánsága. Mit nem tudnak kimondani a gyerekek, amikor elválnak a szüleik?


1. Anya (apa), ne kérdezd meg tőlem kit szeretek jobban!
Nem szeretnék választani közületek! Nem is értem, hogy kérdezhetsz ilyet! Teljesen összezavarodom, amikor ezt próbálod kiszedni belőlem. Nem tudom, miért kellene választanom.


2. Anya és apa, én mindkettőtök gyereke vagyok.
Anya, az, hogy veled lakom, nem jelenti azt, hogy mostantól csak a tiéd vagyok. Apára is szükségem van ugyanúgy, mint rád.

3. Anya, segíts, hogy gyakrabban láthassam apát, mert hiányzik!
Amióta szétköltöztetek, az a legrosszabb, hogy csak ritkán találkozhatok apával. Szomorú vagyok, ha megakadályozod, hogy találkozhassam vele. Szeretnék apa szülinapjára valamit csinálni! Nincs valami ötleted? Segítenél? Az iskolai (óvodai ) képből csináltassunk neki is!

4. Beszéljetek egymással szépen!
Szörnyű, amikor veszekedtek. Beszélj apával rendesen, úgy, ahogy a szomszéddal vagy a munkatársaddal – ordibálás nélkül. Anya, beszéld meg apával a mondanivalódat, és ne velem üzengess. Ez rátok tartozik. Ne üzenj rajtam keresztül olyan dolgot, ami apát elszomorítja vagy feldühíti. Ha bántod őt, az nekem is rossz nagyon. Nem akarok postás lenni!

5. Ne legyél szomorú, amikor apához megyek!
Miért gondolod, hogy rossz lesz nekem apánál? És miért keltesz lelkiismeret-furdalást bennem azért, mert apával is szeretnék együtt lenni? A legszívesebben mindkettőtökkel lennék mindig, de nem szakadhatok kétfelé. Sokszor vagyok szomorú azért, mert elváltatok. 


6. Ne tervezz nekem programot arra az időre, amikor éppen apánál lennék!
Ne állj bosszút apán azzal se, hogy a nála tölthető időmet lerövidíted! Ez szörnyű, és szomorú vagyok ilyenkor. Veled úgyis többet vagyok, mint vele. Szeretnék vele is lenni! Ne akadályozz meg ebben! Enélkül nem tudok egészségesen fejlődni lelkileg és érzelmileg. Már amennyire ez ebben a helyzetben egyáltalán lehetséges.

7. Ne legyél csalódott vagy dühös, ha apánál vagyok, és nem hívlak fel!
Ugyebár két otthonom van, és ezt a két otthont muszáj elválasztanom egymástól – a fejemben is –, hogy el tudjak igazodni a saját életemben. Enélkül teljesen összezavarodnék. Hidd el, apa is szeret, és nem kell folyton ellenőrizned, hogy minden rendben van-e velem. Amikor vele vagyok, akkor teljesen vele szeretnék lenni.

8. Nem vagyok csomag, amit átadtok egymás ajtaja előtt!
Apa! Kérlek, hívd be anyát, és egy picit beszélgessetek! Pl.: arról, hogyan tehetnétek könnyebbé az életemet. Amikor elviszel apához, vagy értem jössz, jó érzés, hogy mindketten mellettem vagytok. Nem is tudod, milyen fontos ez nekem. Kérlek, ne kerüljétek egymást, és ne veszekedjetek! 

9. Ha nem bírod elviselni apa látványát, akkor kérd meg valamelyik barátodat, hogy vigyen el hozzá.
Jobb úgy nekem, ha nem veszekedtek. Ezzel elkerülheted a kínos jeleneteket – ha semmiképp nem tudsz kulturáltan találkozni vele. De ezt csak a legvégső esetben válaszd! Gondoltad volna, hogy én még mindig arra vágyom, hogy együtt legyünk mindannyian – ha csak egy kicsit is?


10. Soha ne veszekedjetek előttem!
Ha bajotok van egymással, akkor azt olyankor rendezzétek el, amikor nem vagyok veletek.
Az lenne jó, ha legalább annyira udvariasak lennétek egymással, mint amilyenek a főnökötökkel vagy a barátotokkal szoktatok. Hogy tanuljam meg, hogyan beszéljek szépen veletek, ha ti mindig kiabáltok egymással?

11. Ne beszéljetek olyan dolgokról, amiket nem tudok megérteni!
Tudom, hogy egyedül vagy, és nem tudod, kivel osszad meg a dolgaidat. Miért nem beszéled meg ezeket a barátnőddel? Ő jobban meg tud érteni, és őt nem fogja úgy megterhelni és összezavarni ez a helyzet, mint engem. Én a gyereked vagyok, és nem akarok a házastárspótlékod lenni.

12. Engedjétek meg, hogy a barátaim eljöhessenek hozzám!
Nagyon szeretném, ha a barátaim eljöhetnének hozzám, hogy játszhassunk, és megismerjenek titeket. Legyetek jó fejek! Milyen jó lenne, ha ezt gondolnák rólatok. Engedjétek meg ezt nekem!

13. Apa, pénzről egyezz meg anyával igazságosan!
Ne szúrj ki vele! Csináld úgy, hogy neki is és neked is jó legyen! Szeretném jól érezni magam mindkettőtöknél! Nem lenne jó, ha egyikőtöknél mindenem meglenne, másikótoknál pedig lepukkant lenne a szobám.


14. Apa (anya) ne űzz sportot abból, hogy ki tud jobban kényeztetni!
Ne akard megvásárolni a szeretetemet. Miért ingerlitek egymást? Ha szerettek, akkor nem fogtok felhasználni arra, hogy ezzel bosszantsátok egymást.

15. Apa, mondd meg, ha nincs pénzed!
Emiatt ne fújd le a találkozót. Tudod, mennyire vártam?! Én nagyon örülök annak is, ha együtt játszunk és nevetünk. Nem baj, ha nem veszel semmit.

16. Ne találj ki annyi mindent, amikor együtt vagyunk!
Nem akarok mindig elmenni valahová! Legyünk otthon, és társasozzunk! Az is nagyon jó, amikor mókázol és viccelődsz velem.

17. Anya (apa), minél kevesebbet változtass az életemen!
Amit lehet, hagyjál úgy, ahogy a válás előtt volt.
Anya, veled nem olyan a lovaglás, mint apával. És nem szeretném, ha átrendeznéd a szobámat!


18. Anya (apa), legyél kedves a másik nagymamával és nagypapával!
Én szeretek náluk is lenni, és nagyon rossz lenne, ha nem mehetnék hozzájuk. Mindegyik mamát és papát szeretem.

19. Anya, ne féltékenykedj apa új barátnőjére!
Fura, hogy apának már van barátnője. Nem tudom, mikor fogom megszokni. De ha te féltékenységi jeleneteket rendezel, és kiborulsz, ettől még rosszabb lesz nekem. Ha te is találnál valakit, aki rendes, és aki szeret téged, az jó lenne neked.

20. Legyetek optimisták!
Vegyétek komolyan a kívánságaimat! Az lenne a legjobb, ha tudnátok erről beszélgetni egymással. Nem szeretném, hogy veszekedjetek! Ne ismételgessétek, hogy ki mit rontott el! Ha kiabáltok egymással, akkor nem értettétek meg, milyen rossz ez nekem. Arra vágyom, hogy szeressetek engem, és ne bántsátok egymást! Tegyétek minél jobbá az életemet!

21. Mikor bocsátotok meg egymásnak?
Ha ezt megtennétek, az lenne a legjobb mindenkinek! Ha el tudjátok egymást engedni, akkor meggyógyul a szívetek. Így nekem is lesz esélyem a boldogságra. Szeretlek titeket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése